Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

FSI jest bardziej cichy i na tym kończą się jego zalety

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    Pod względem przyspieszenia, 2.0TDI dostaje baty od 2.0FSI
    Od 0-100 może się zgodze przewaga o pół dł. samochodu <oczywiście piszemy o totalnych seriach> ale powyżej 100 TDI dochodzi FSI a przy 140 zostawia ją za sobą ..poprostu moment obrotowy silnika nie daje żadnych szans
    <sprawdzane empirycznie PAssat B6 2.0 TDI vs Audi A3 2.0 FSI
    OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

    Komentarz


    • #27
      a kto jechał tą audica moze jakiś kapelusz ale za to na krętej drodze tdi zostaje w tyle daleko za beenzynka
      TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

      Zobacz fotoblog

      Komentarz


      • #28
        niestety nie pociesze cię obie osoby lubią jeździć szybko, a test był przeprowadzany celowo i obie osoby świadomie brały w nim udział na Rybitwach < jesteś z krakowa powinieneś wiedzieć o co chodzi >
        co do bardzo krętych dróg czy torów podejrzewam że mogła by byc lekka przewaga benzynki <im lepszy kierowca tym różnica poglebiał by się> inne rozłożenie masy samochodu. Na zwykłych drogach zwłaszcza Małopolski TDI jest górą w każdym względzie.
        OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

        Komentarz


        • #29
          nawet najlepsze auto z kierowca do dupy nigdzie nie pojedzie ale nie oto chodzie oba auta sa dobre bo to octavia co nie??
          TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

          Zobacz fotoblog

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez brutus
            PAssat B6 2.0 TDI vs Audi A3 2.0 FSI
            oprócz momentu obrotowego porównaj jeszcze wagi obydwu samochodów, to raczej nie są porównywalne samochody. Chyba, że weźmiesz pod uwagę A6 bo to jest odpowiednik Passata.

            Komentarz


            • #31
              doskonale wiem ale nie chciałem drażnić karmela Passat ma troszkę więcej do udźwignięcia
              OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

              Komentarz


              • #32
                prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez bastek016
                  prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez
                  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

                  zawsze sie trafi jakas kaleka a pozniej powstaja legendy :?

                  czasem wystarczy mniej instynktu samozachowawczego zeby wygrac "wyscig" :?
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez bastek016
                    prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez
                    może to sdi było :szeroki_usmiech
                    A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                    AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                    O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                    -------------------------------------------------
                    Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez bastek016
                      prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez
                      ale to jest prawda ze benzynka jest lepsza na kręte drogi gdzie trzeba często zmieniać biegi tam tdi wymieka
                      TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                      Zobacz fotoblog

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez karmel
                        Zamieszczone przez bastek016
                        prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez
                        ale to jest prawda ze benzynka jest lepsza na kręte drogi gdzie trzeba często zmieniać biegi tam tdi wymieka
                        :shock: a dlaczego tak :?:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz


                        • #37
                          bo benzynki maja wiekszy zakres obrotów na jednym biegu tzn ze w tdi trzeba już wkładać wyższy bieg a w benzynce można jeszcze pociagnać to jest zaleta benzynek
                          TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                          Zobacz fotoblog

                          Komentarz


                          • #38
                            karmel, Przejedz sie po kazdej serpentynie ze Szkoda, zobaczysz ze nie zapniesz 3 biegu a combi juz bedzie daleko :twisted:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #39
                              z tym można miec wątpliwośći:
                              1) on ma większa moc
                              2) to zalezy jak kto zna dana trase
                              3) trzeba jeszcze wziasc pod uwage czy obaj kierowcy maja podobne umiejetności
                              TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                              Zobacz fotoblog

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez bastek016
                                prawdą jest że na krętych drogach benzyna zostawia TDi ja swoim monstrum 1.6 55kw pod zakopanym na krętych drogach zostawiłem tdi 90 ale 3 nie było gdzie wsadzić:] benzynka rulez
                                Sorry ale tamten w TDI chyba się nie starał. Jeżdże często z Wa-wy do Krynicy Górskiej ( przez Tarnów ) i gdy są dobre warunki wybieram drogę przez Gródek n Dunajcem zamiast przej Jurków. Jest dość kręta ( zakręty 90 i 180 ) i praktycznie cały czas pod górę ( w stronę Krynicy ). Jeździłem tamtędy Cordobą 1,6 55kW ( ALM czyli to samo co AEE ) a teraz OII 1,9 TDI 77kW. I chociaż Cordoba jak na te 75 koników śmigała bardzo żwawo to OII bije ją z każdej strony ( wiem, że jest różnica w mocy, ale jest też różnica w masie ). Wydaje mi się, że dobry kierowca w 90 tdi dał by tam radę trochę uciec 1,6 bez większych problemów ( a już na pewno bez żadnych problemów siedział by na ogonie benzyny ).
                                Inna sprawa, że gdybym jechał swoją Cordobą 1,6 (znając w miarę dobrze tę drogę) to komuś kto jedzie tamtędy pierwszy czy drugi raz nawet w OII 77kW a nie jest samobójcą, pewnie też bez problemów bym trochę "odjechał", bo po prostu wiem gdzie jak można pojechać... Może tamten też był "świeży"...

                                BTW. Właśnie dlatego, że TDI ma wyższy moment od niskich obrotów, na takiej górskiej drodze nie musi tak często zmieniać biegów jak benzyniak. Ma też przewagę przy wyprzedzaniu, bo tam zazwyczaj jest tylko kawałek na taki manewr a w tym ( szybkie wyprzedzanie ) TDI może ustąpić jedynie porządnie uturbionej benzynie...
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz


                                • #41
                                  nie mowie że całkiem mi zniknoł z pola widzenia ale dojśc do mojego zderzaka miał daleko fakt że miałem pedał ciągle w podłodze robiłem u siebie wydech kompletny razem z kolektorem i kilka innych żeczy tak jak mowie moje obroty sięgały cały czas ok 4 4,5 tys potem na szczycie się musiałem zatrzymać bo córka ma problemy jak ostro zakręty się pokonuje i gość również tam się zatrzymywał w jakims zajezdzie pewnie na browara 8) zapytał jaki silnik jak mu powiedizałem to się ops: i uciekł :diabelski_usmiech

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    ;-) standard jak przykażdym pytaniu:
                                    miało być w jednym zdaniu o silniku FSI a tu ludziska rozpisują się nt przewagi TDI nad FSI i to na krętej drodzie itp ....

                                    Jak ktos chce dynamczne auto to niech szuka od 150 KM w górę - to czuć jak się wciska gaz...

                                    i proszę - nie wychwalajcie tak tego TDI ... ile można ....
                                    nawigację mam - ram pa pa pa pam

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez bastek016
                                      ... zapytał jaki silnik jak mu powiedizałem to się ops: i uciekł :diabelski_usmiech
                                      Temu akurat się nie dziwię, bo mi też się zdarzyła nie raz sytuacja gdzie jakieś około 100 konne i 16V koreany, żabojady, czy makarony próbowały i wymiękały. Ten silniczek jest po prostu całkiem niegłupi, szczególnie pod względem momentu. Muszę też przyznać, że w Cordobie pięknie chodziła skrzynia biegów; w mojej OII nie jest źle, ale przy "sprincie" traci się trochę więcej czasu na zmianę biegów, tam dosłownie przeskakiwały a tu są delikatne zacięcia, ale możliwe że musi się dotrzeć ( ewentualnie trzeba by lekko podregulować ).
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Sorrki ale po co na krętej drodze mieszać biegami w TDI to opinia kogoś kto chyba nigdy TDI nie jeździł .... no chyba że ktoś przy każdym ostrym skręcie zatrzymuje samochód.... biegami to się miesza w wysoko obrotowych benzynach, a nie w TDI gdzi na upartego możesz całą drogę na 4 przejechać bo przyspieszy na tym biegu z 50 do 140 szybciej niż wolnossąca benzyna na 3 biegu.
                                        Sam kiedyś (byłem wnuczkiem... teraz jestem dziadkiem) jeździłem 2.0 focusem w wersji TREND i wydawało mi się że to kozacki wóż.. jeśli idzie o zawias to tak ale jeśli chodzi o silnik no to to 130 koni ni jak się miało do 130 koni z TDI

                                        A żeby nie odbiegaćod tematu ...gdyb 1.6 RSI był i pozostałe benzynowe silniki były do kitu to poprostu by ich nie robili, jeśli ktośchce poprostu jeździć... kupuje to auto jeśli ktoś chgce szaleć... kupuje 2.0 TFSI... a jak przy tym dużo jeździ i liczy wydatki kupuje 2.0 TDI 170 KM ->140KM ->105KM
                                        OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          uhm porównując moment z 1.6 100 kucy do AEE to słabszy aee ma niedużo mniejszy moment obrotowy nie chodzi o mieszanie na tym odcinku trasy nie dało się wsadzić 3 biegu i naprawde miałem wrażenie ze TDi spuchł a co do tego silnika to mi wystarcza

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez brutus
                                            Od 0-100 może się zgodze przewaga o pół dł. samochodu <oczywiście piszemy o totalnych seriach> ale powyżej 100 TDI dochodzi FSI a przy 140 zostawia ją za sobą ..poprostu moment obrotowy silnika nie daje żadnych szans
                                            <sprawdzane empirycznie PAssat B6 2.0 TDI vs Audi A3 2.0 FSI
                                            W pewnym miejscu stanąłem sobie na kresce Seatem Alteą 2.0 FSI z Seatem Toledo 2.0 TDI niby bez wirusa w co każdy ze świadków wątpił ale do rzeczy, niestety nie zauważyłem żeby do "mety" zaczął się zbliżać do mnie a raczej odległość cały czas się powiększała. Trzy próby, za każdym razem tak samo.
                                            Biorąc pod uwagę różnice w wadze passata i audi (ok200kg) to te A3 musiało być troche zepsute
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Co do sprawności obu tych samochodów nie mam wątpliwości, nie wiem na jakim odcinku sprawdzaliście auta, pozatym napisałem że A3 był troszkę szybsza. Jednak przy prędkości 140 km auta jadą praktycznie równo (to już nie było sprawdzane na rybitwach za krótka prosta) i powyżej tej prędkości benzynówka z powodu mniejszego Momentu nie przyspiesza już tak dobrze.
                                              Takie jest moje zdanie poparte własnym doświadczeniem, nikogo nie będe na siłe przekonywał poprostu uważam że silnik 2.0 FSI nie porywa mnie swoją charakterystyką a radość z jazdy w porównaniu z 1.8 T 150 KM ... pozostawiam bez komentarza
                                              OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez karmel
                                                bo benzynki maja wiekszy zakres obrotów na jednym biegu tzn ze w tdi trzeba już wkładać wyższy bieg a w benzynce można jeszcze pociagnać to jest zaleta benzynek
                                                :shock: co? :shock: Jeżdziłeś kiedyś TDI? :roll:

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  dobra już bo orazu jak ktoś coś powie o benzynie to wielkie halo szczeże mowiać od lat ludzie się scigali bęzyna i robią to nadal Formuła F1 Rally WRC długo by wymieniać ostatnio audi zrobiło samochod do le mans który wygrał jeden wyscig i to by było na tyle poprostu TDI do wyścigów sie nie nienadaja

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez bastek016
                                                    ostatnio audi zrobiło samochod do le mans który wygrał jeden wyscig i to by było na tyle poprostu TDI do wyścigów sie nie nienadaja
                                                    tak ale zrobili taki silnik ze zdeklasowal rywali
                                                    i w nastepnym sezonie polowe aut bedize w dieslah jezdic wiec nie byl bym takim pewnym
                                                    co do przyszlosci startow w rajdach diesli

                                                    ale kazdy silnik ma swoje plusy i nie ma co dyskutowac

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X